facebookflickrisuuyoutube

AKTUALITY

NÁRODNÍ ZEMĚDĚLSKÉ MUZEUM!!


Po nás zůstaly dvě 15-ti metrové malby zachycující roční období včetně zobrazených 34 lidí, které jsme namalovali v životní velikosti. Abychom neusnuli na vavřínech, tak jsme ještě namalovali čtyři větší malby na časovou osu vývoje zemědělství.

 

Pracovali jsme na tomto projektu opravdu dlouho a po celou dobu v těsné spolupráci s milými lidmi z Muzea. Dlouho jsme konkretizovali jednotlivé návrhy. Samotných šablon na čtyři ročních období, které jsme poctivě jednu po druhé vyřezali, bylo nakonec přes šest set.

 

Po navrhování jsme se konečně dostali na výstavu, kde jsme byli každý den od rána do noci. Nejprve jsme namalovali celé pozadí jara a léta. Lesy, louky, pole a na každé straně jedna identická usedlost. Vše v černobílém pojetí. Malovali jsme kombinací nástřiku přes šablony a ruční malbou.

 

Jakmile bylo pozadí hotové, tak jsme vyndali složky se šablonami. Jedna složka = jeden člověk. Všechny lidi, kteří jsou na polích, jsme ztvárnili podle fotografií z muzejního archivu. Nanesli jsme je v barvách, které odpovídají starým kolorovaným snímkům z přelomu 19. a 20. století. Díky tomuto barevnému kontrastu jsme je odlišili od pozadí. Samotné barvy na takovou stylizaci jsou tak specifické, že jsme si je nakonec sami namíchali a nechali natlakovat do specializovaných sprejů.

 

Zima a podzim byly obdobným příběhem. Po celou dobu malby na ročních obdobích si nás jednotliví zástupci muzea pravidelně kontrolovali a my jsme všechny jejich poznatky postupně zapracovávali do celkové malby. Po 7 týdnech vyčerpávající práce od rána do noci jsme mohli konečně vytáhnout poslední šablony na popředí časové osy, která je naproti Zimě a Podzimu. Na autorskou malbu krajiny od geniálního malíře Jiřího Bryndy jsme namalovali popředí. Dva historické oráče, starobylý traktor a nakonec jeho moderní verzi nakonec.

 

U filmu se říká, že se jedná o kolektivní dílo. Scénárista může napsat scénář, který bude od začátku až do konce eposem na krásu, jež bere svým čtenářům dech. Ale nakonec samotný film je ze samotného principu jiným dílem. V tomto případě nejde o to konstatovat, že se vždy jedná o něco horšího. Jde jen o princip kolektivního díla, na němž se podílí více lidí. Možná se teď ptáte, proč vám píšeme o filmu, když jsme celou dobu jen malovali. Nu, využíváme filmu jako dokonalého přirovnání pro výsledek naší dlouhodobé práce, který naleznete ve druhém patře Národního zemědělského muzea. Poprvé jsme pracovali na této bázi a pokaždé jsme kolektivně hledali nejlepší řešení. Ačkoliv to bezesporu nebyl jednoduchý proces a celkově i projekt, přesto jsme jej zvládli…

 

https://www.nzm.cz/pribeh-zemedelstvi-praha/expozice-a-vystavy/zemedelstvi

Copyright © Leviathan, All Rights Reserved