facebookflickrisuuyoutube

AKTUALITY

ZAČÁTEK DLOUHÉ CESTY


Strašně si vážíme dlouhodobější spolupráce. Znamená pro nás prokazatelně fakt, že z nás i naší tvorby naši klienti a přátelé mají dobrý pocit. Pro Process Solutions jsme namalovali už třetí malbu a také jsme pro tým této úžasné společnosti připravili mikulášský workshop.
Pro prostor vstupní chodby do kanceláří společnosti v paláci Valdek jsme připravili více konceptů, které spojovalo přesvědčení, že nejlepší pro nové návštěvníky bude namalovat motiv s dalekým horizontem, který by opticky chodbu otevřel. Od Process Solutions jsme měli jen jedno autorské omezení a tím byly barvy, jež odpovídají celkovému ladění naší předešlé malby a logu Process Solutions.
Mezi všemi nápady, skicami a vizualizacemi, které jsme pro Process Solutions připravili, trošku vynikal nápad, který je inspirovaný úvodní scénou z filmu Luca Bessona: Pátý Element (mimochodem, je to jeho nejlepší film, který kdy udělal...). Kombinaci přistávající vesmírné lodi se zapomenutým chrámem jsme si kreslili a rozvíjeli už před několika lety, kdy jsme pracovali na návrzích pro naší první autorskou výstavu. Pro přistání lodi jsme si našli římský chrám Al-Chazneh města Petra, který vybudovala zapomenutá civilizace Nabatea. Chrám nalezl po mnohaletém hledání v roce 1812 dobrodruh Johann Ludwig Burckhardt jen díky tomu, že se dokonale asimiloval v arabském prostředí severní Afriky, kterou procestoval křížem krážem. Al- Chazneh byl téměř 1400 let ztracen mezi jordánskými horami a jen pár beduínských kmenů vědělo o její existenci. Ačkoliv je v současnosti turistickým centrem, na začátku předminulého století byste nalezli jen málo tak dokonale utajených pozůstatků římského impéria v takové kráse a rozsahu, jako je Petra. Celou scénu jsme potemněli, aby mohla vyniknout vesmírná loď a její paprsky světla. V jednom z nich se vznáší osamělá silueta člověka, který se blíží k lodi. Proto název malby: Začátek dlouhé cesty...
Malbu pro Process Solutions jsme připravovali celkem tři a půl týdne. Na povrch stávající malby jsme použili hloubkovou penetraci za pomoci air less systému. Po třech vrstvách vinylové barvy jsme se dali do základní malby. Tu jsme na stěnu namalovali přes 15 šablon, které nám sloužily jako základ pro malbu syntetickými spreji. Po jejím skončení jsme se dali do práce ručně. Akrylovými fixy jsme vytvořili kontury chrámu a skalisek, jež jej obklopují. Kresbu jsme zafixovali pro jistotu matným ochranným lakem a následně jsme do vybraných stínů přidali další vrstvu jemně nanesené tmavé barvy. 
Nakonec jsme namalovali na pozadí vesmírnou loď přes čtyři vrstvy ručně vyřezaných šablon. Použili jsme tři odstíny šedivé barvy, dvě oranžové a jednu vínově červenou. Díky použití výrazných odstínů jsme docílili toho, že divákovu pozornost přirozeně přitahuje samotná loď a všechny její detaily, kontury a kontrast. 
Je pro nás i teď, po letech usilovné práce, úžasné pomyšlení, že můžeme pro naše přátele a klienty malovat autorsky. Že nám na základě důvěry a přátelství dávají možnost tvořit podle našeho cítění a plánu...
Děkujeme moc Process Solutions za všechno.
Copyright © Leviathan, All Rights Reserved